השבוע בBקצרה עם טל ברזילי

טל ברזילי, בן 41, נשוי ואבא לשישה, גדל בכפר סבא, התגורר לאחר החתונה באלעד ועבר לחריש. מנהל צוות קריאייטיב, טראפיק ומעצבות בערוץ  הידברות.

המקום האהוב עליי בחריש?

הבית שלי, מאוד אוהב את הפינה שלי.

אם לא הייתי גר בחריש הייתי גר ב…?

שאלה קשה. באנו מאלעד וזה מה שהכרנו. יכול להיות שאם לא היינו עוברים לחריש היינו נשארים באלעד.

בן אדם שאני מעריך

אשתי היקרה. נותנת לי כח והשראה.

משהו שלא יודעים עליי

אחד הדברים שמרגיעים אותי זה לשבת עם גיטרה לבד ולשיר, להשתחרר מכל המשימות ולנקות את הראש.

דמות בחריש שאני מעריך

הרב שמעון טייכנר. דוד המלך כותב, “מזקנים אתבונן” לראות את הרב מדבר ומתפלל בכזאת יראת שמיים מכניס לי רגש עז להשם יתברך ובכלל על המושג שנקרא אמונת חכמים ודבקות בהשם.

אני גר בחריש מזה

4 שנים

למה דווקא חריש?

רכשנו דירה דרך קבוצת רכישה, בהתחלה חשבנו להשכיר אותו ולהישאר באלעד, אבל אז חשבנו למה לא לנסות ואנחנו מאוד שמחים על הבחירה.

הייתי משנה בעיר את…

את המבנים של הבתי כנסת, בנו אותם בצורה לא מותאמת לציבור, חשבו על יפה אבל לא פרקטי.

מה מיוחד בחריש?

גיליתי לאחרונה שיש הרבה אחים שגרים בחריש, גם אחי הגדול גר בחריש. זה שחריש היא עיר מעורבת תורמת לזה שגם אם יש במשפחה אחים שחלקם חילוניים, חרדים, דתיים יכולים לחיות יחד באותה עיר ועם הזמן נפלא לגלות שגם ההורים מגיעים בעקבותיהם, מעניין לעשות סקר על זה.

אני מתפלל בבית כנסת

תפארת בנים – מניין של תימנים שהוקם בתקופת הקורונה שזכיתי להיות בין המקימים שלו, במניין מתפללים בשני נוסחים יחד שאמי ובלדי, היחודיות של המניין הזה שהכח מתנהל בהרמוניה מושלמת ברוך השם.

העבר שלך מאוד עשיר ורווי הישגים רבים, כיהודי שעדין לא שומר תורה ומצוות, ומשם לעולם הפרסום.  ידעת עליות ומורדות, מה הרגע שאמרת מישהו למעלה מכוון והגיע הזמן להתבונן?

 ב-2008 חוויתי נפילה כלכלית קשה מאוד עד כדי התרסקות, מי שזוכר, ב2008 הבנקים בארה”ב קרסו והפסיקו לתת משכנתאות ללקוחות בעקבות משבר פיננסי אדיר וזה יצר מצב שלא היו עסקאות בכלל לתקופה ארוכה מאוד, מה שגרר הוצאה של כל החסכונות שצברתי מעבודה קשה, עד שהגעתי למצב שממש לא נשאר לי כסף, אני זוכר את עצמי יושב על הרצפה עם דולר אחד ומתפלל לבורא עולם שיעזור לי למצוא מה התכלית בעולם הזה.

 הרבה מכירים אותך כאיש הקריאטיב והפרסום של ארגון הידברות, אך הדרך שלך לעולם הפרסום והמדיה מתחיל עוד הרבה קודם כמנהל הסטודיו בחברת הפרסום “מקאן תל אביב” ענקית הפרסום הישראלית. למי שלא מכיר תוכל לספר בכמה מילים מה זה משרד הפרסום “מקאן תל-אביב” מנקודת המבט שלך?

מקאן זה משרד הפרסום הגדול בישראל למעלה מ 25 שנים ברציפות ובפער מהמשרדים שבאים אחריו, עובדים עם מקאן הלקוחות הכי גדולים בארץ, כמו, בנק לאומי, ניו-פארם, המשביר, איקאה, אלעל, דומינוס ועוד, כמעט כל לקוח גדול עבד או עובד או יעבוד עם מקאן,  ניהלתי במקאן את הסטודיו שבו עובדים כ 30 עובדים, מעצבים, ביצועיסטים, אפטריסטים, תלתיסטים ועוד מקצועות שונים.  מקאן נתנו לי את ההזדמנות להתברג בתפקידים בכירים והסתכלו רק על האישיות והמקצועיות שלי ועל זה אני מאוד מעריך את ההנהלה, עד היום אני בקשר עם האנשים, אני מרגיש שעדיין זה בית בשבילי.

כילד גדלת בבית מסורתי אך לא עם זיקה חזקה ליהדות, מי היה האדם בחייך שהדליק את הניצוץ הראשון בדרך לעולם התורה?

לפני שטסתי לטיול של חצי שנה בדרום אמריקה לטיול של אחרי הצבא, סבתא שלי ז”ל דחפה לי בכח ספר תהילים קטן לכיס של התיק, היא ממש התעקשה שאקח אותו איתי למרות שאמרתי לה שזה מיותר ושאין לי מה לעשות עם התהילים, אני זוכר את עצמי חוזר אחרי מסיבה משוגעת באי שנקרא פיפה בברזיל נכנס לחדר שלי, ומרגיש ריקנות וחור גדול בלב, והבנה שחיי המסיבות והבילויים הם הבל וחוסר הבנה, מה אני עושה בקצה השני של העולם רחוק ומנותק ממי שאני ומכל הזהות שלי, ופתאום תפסתי את התהילים שסבתא שרה ז”ל נתנה לי והתחלתי לבכות ולהתפלל בנוסח תימני כמו שהתפללתי כשהייתי קטן בבית כנסת עם סבא. הניגון זה מה שהרעיד לי את הלב, זה ממש נכנס לך לתוך הדם וזה מה שעורר אצלי את הרצון לתשובה.

 בהכרות רבת השנים איתך ואפילו פה ושם בהתיעצויות על פיצוח הקוד הנכון להעברת מסרים, נשמח טיפים שעל כל מי שעוסק בתחום הפרסום והמדיה עליו לשים לב?

יש משפט שאילן שילוח יו”ר מקאן הטביע בנו “מה שלא מדיד לא מנוהל” כל קמפיין חייב להיות מדיד ומנוהל עם דטאות שאחר כך נוציא מהם תובנות כדי שנדע לפצח את הבריף. הבריף בנוי מאסטרטגיה, קריאייטיב וביצוע, חשוב מאוד להדק כל אחת מהקטגוריות האלה וכל שינוי משפיע על היחידה הבאה.

ניהלת צוותי עבודה רבים עם אנשים שאינם נמנים עם חובשי ספסלי בית המדרש בשוטף, אייך הבדלי ההשקפה מתבטאים בעבודה , ולא גורעים מהגעה לביצועים מרשימים?

חלק מהאג’נדה של מקאן זה ליצור גיוון של אוכלוסיות שונות וזה מה שיוצר את הקריאייטיב פורץ דרך, כשמושיבים סביב שולחן אחד אנשים שמגיעים ממקומות שונים לסיעור מוחות, זה מתכון מנצח לפיצוח בריפים.

היו רגעים שדיברתם גם יהדות במשרד?

אני נזכר בסיפור מדהים, באחת השיחות שלי עם אחד מאנשי הקריאייטב יצא לנו לדבר על קברי צדיקים ומקוואות ואז הוא אמר לי תשמע אמרו פעם משהו על המקווה של האר”י ושזה מקוה קר, אש אמרתי שבדיוק ביקרתי שם בשבוע שעבר ושהוא חייב לבוא, והפלא הגדול שהוא זרם איתי, וככה מצאנו את עצמינו ב2:00 לפנות בוקר בבית הקברות הישן של צפת בחושך עם כל הנרות שדולקים ליד הקברים שפרוסים על ההר ואמרתי לו “אתה קולט איפה אתה עכשיו” התרגשנו ממש וכל הדרך דיברנו דיבורים של אמונה.

ממה אתה מתפרנס היום?

היום אני מנהל צוות קריאייטיב, טראפיק ומעצבות בהידברות שאחראי על כל התוצרים של הידברות שכולל את כל הפלטפורמות  של הידברות, ערוץ טלוויזיה, אתר הידברות, עלון הידברות, סושיאל מדיה ועוד אנחנו בעצם אחראים על כל הקמפיינים והעבודה השוטפת של המחלקות המדהימות שלנו. במקביל אני מנהל את המגמה של תקשורת חזותית ועיצוב גרפי במכללת פרוג שזו מכללה שיש בה למעלה מ 1200 סטודנטים בו זמנית עם המון מגמות כמו: עיצוב גרפי, צילום, סאונד, עיצוב פנים, אוטומציות, עריכת וידאו ועוד המכללה בעיקרה היא של חרדים וזה ממלא אותי מאוד, להביא את הידע והמקצועיות שצברתי לתוך המגזר שלנו ולראות את הסטודנטים מצליחים ומתפרנסים בכבוד זה סיפוק עצום.

 

אסוציאציות

רבי נחמן

צדיק יסוד עולם

קירוב רחוקים

בכל הזדמנות שמתאפשרת

מסורת בית אבא

זה מה שהציל אותי

חינוך ילדים

לא להתעקש איתם

שבת

מעין עולם הבא

מוזיקה

נותן לי כח

פרסום

לפעמים צריך להשאיר את המצפון מחוץ ללב

בינה מלכותית

מי שלא יעזרו בה ישאר מאחור

מרחבי האתר
דילוג לתוכן