היסטוריה בחריש: אושר סופית בניית תוואי רכבת שיכנס לעיר

אחרי שנים של הליכי תכנון, הליכים ביורוקרטיים והתנגדויות מצד כל מיני גורמים, אושר היום (שלישי) סופית במועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוואי שמכניס את הרכבת לחריש, ולא רק עובר ליד העיר. פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה). בתכנון הראשוני מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של הכביש המוביל לצומת מג”ב (כביש 574), כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב. הקמת מסילת רכבת היא פרויקט אדיר בהיקפו, והוא אורך מספר שנים. השלב הבא הוא הכנת התכנון המפורט לתוואי שאושר.
ראש העיר וצוות העיריה פועלים רבות זה מספר שנים על מנת לשנות את התוואי, והצליחה להשפיע על ההחלטות בנושא. בהתאם לדרישת העירייה גובשה חלופה נוספת (שמה המקצועי: חלופה 4.1). על פי החלופה הזו, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת-קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרציפי הרכבת. המסילה תוקם סמוך לכביש 6 מצידו המערבי.
“היום השתתף ראש העיר יצחק קשת עם סגנו שלמה קליין ומהנדסת העיר אדר’ שרון פישמן בישיבה גורלית של הוועדה הארצית” שיתף ראש העיר, “אני שמח לבשר שדרישתנו קיבלה תוקף סופי: החלופה שדרשנו אושרה”.
מרחבי האתר
דילוג לתוכן