צילום: 634

פרסום ראשון: חריש דרום יוצאת לדרך

עוד שלב מעשי בפיתוחה של העיר, עם פרסום הוראות התוכנית להרחבתה של העיר לכיוון דרום, דרומית לשכונת המגף  (תחת שכונת 'בצוותא' ושכונת הפרחים) ועד גבול מרחב התכנון של העיר.

עוד שלב מעשי בפיתוחה של העיר, עם פרסום הוראות התוכנית להרחבתה של העיר לכיוון דרום, דרומית לשכונת המגף  (תחת שכונת ‘בצוותא’ ושכונת הפרחים) ועד גבול מרחב התכנון של העיר.

המדובר בתוכנית לבנייתה של השכונה החדשה בה יהיו 1,651 יחידות דיור וקרוב ל-300,000 מ”ר של תעסוקה, ומדובר בבשורה גדולה לעיר, שכן הדבר יביא גם למרכזי מסחר ותעשייה של משרדים, מרלו”גים, וכן תעשייה כמו נגריות ומוסכים, דברים שעד כה אינם קיימים בעיר.

כחלק מהתוכנית, ניתן דגש למערך התנועה והתחבורה, לצד מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים ושמירה על איכות הסביבה ומערכות התשתית וכן דגש להוראות הבינוי. כך למשל הבינוי של הדירות יתוכנן כבניה שיוצרת דופן רחוב רציפה, יתאפשר לבנות חצרות צמודות לדירות קרקע, אך אלו לא יפנו לרחוב או לכל שטח ציבורי אחר.

גם לגבי בניינים שגבוהים מעל 4 קומות ניתן דגש, והוחלט כי תיהיה נסיגה של שלושה מטרים לפחות מקו החזית שפונה לרחוב ושטחה לא יעלה על 60% משטח הקומה שתחתיה.

ככלל, ניתן לראות שיש שילוב בין מגורים במגדלים של 12 עד 20 קומות, לבין מקומות תעסוקה, דבר שמוכר גם בבנייה הקיימת בעיר וגם מערים נוספות. למשל מגרש 302 שמופיע במכרז, מדבר על מגדל בגובה של 20 קומות מעל מקום מסחר.

עוד נקבע בתנאי המכרז כי עבודות הלילה והתאורה יוגבלו למניעת הפרעה לפעילות בעלי חיים באזור, ובמידה ויהיה שימוש בתאורה, היא תכוון לאזור העבודות בלבד ולא לשטחים הפתוחים מסביב. הזמן המשוער למימוש ביצוע התוכנית, הוא 10 שנים מיום אישורה.

שתי חוברות מכרזים פורסמו השבוע, הראשונה עם 216 יחי”ד, ולמחרת פורסמה חוברת מכרז נוספת עם 476 יחי”ד שהן במחיר מטרה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן