השבוע בBקצרה עם משה בן זיקרי

משה בן זיקרי, בן 45, אב ל-13. נולד וגדל בשכונת קרית יובל בירושלים ובהמשך בשכונת שמואל הנביא. למד במקווה ישראל, שירת בסיירת אגוז, למד בישיבת אור החיים והרעיון היהודי. הוצב במקום התשיעי ברשימת 'עוצמה יהודית' לכנסת.

המקום האהוב עליי בחריש?

היער של חריש לדבר עם השם בהתבודדות.

אם לא הייתי גר בחריש הייתי גר ב…?

אם לא הייתי מתגורר בחריש הייתי גר באילת או ביישוב אדם/גבע בנימין בירושלים. לפני שעברנו לגור בחריש גרנו באילת. עיר של קודש, אהבת תורה, חיבור לעם ולשליחות החינוכית, אנשים וחברים שהם כמו משפחה. ביישוב אדם חלק מבני משפחתי גרים וגם הרב שלי ומוהל ילדי שאני מאד מעריך, מכבד ומוקיר.

בן אדם שאני מעריך

אשתי היקרה- איילת.  הקב”ה זיכה אותי באישה מדהימה. אמא לתפארת של 13 ילדנו שזכינו בהם וזוכים לגדל אותם יום יום. אישה שכל מה שחשוב לה זה המשפחה, תמיד מעל הכל! ויודעת לשלב זאת עם עבודה כמחנכת ב 100% משרה.

משהו שלא יודעים עליי

סיימתי לימודים בווינגייט של מדריך לאומנויות לחימה. מאד מתחבר לעולם הקראטה, הגנה עצמית וכו’. חושב ומאמין שצריך להכניס את התחומים הללו בכל מסגרת חינוכית על מנת לחזק בילדים את הביטחון העצמי, המוטיבציה ויכולת ההקשבה והסבלנות. הגנה עצמית ואומנויות לחימה מפתחים בילדים כישורים ומנגנונים מיוחדים.

דמות בחריש שאני מעריך

מעריך מאד את הרב טוביה בלייכר, שעבר גם הוא ומשפחתו מאילת לחריש. רב המשלב בקביעות תורה עם דרך ארץ, אהבה לבריות, נתינה, ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. סייע לנו רבות כשגרנו באילת ובמעבר מאילת לחריש. העיר חריש זכתה שהוא ומשפחתו בחרו לעבור לגור פה. אור גדול נוסף לעיר חריש. וכן הרה”ג אשר זגדון שעושה ימים כלילות למען העיר

אני גר בחריש מזה

גר בחריש מזה 4 שנים. מתגורר בשכונת החורש. חיכינו הרבה זמן להשלמת פרויקט הבנייה וכשמלאכת הבנייה הסתיימה עברנו מאילת לחריש.

מה אתה אוהב בעיר

אני אוהב את העיר חריש, אוהב לפגוש אנשים ברחוב, בשדרת החנויות, בבתי כנסיות, באירועי תרבות וכדמ’. המפגש עם המגוון האנושי המדהים שיש בעיר שלנו פותח צוהר לרעיונות חדשים, התפתחויות וחשיבה על מה נכון שיהיה ומה הכי מתאים לעיר שלנו- חריש.

גדלת על בירכי תורת הרב כהנא זצ”ל, השתתפת באין ספור הפגנות על זהותה היהודי של המדינה ,עוברת לך המחשבה אולי די, חבריך בכנסת כבר ישלימו את המלאכה ?

באישיות שלי, לאורך שנים רבות, אני פעיל חברתית ופעיל למען צביונה היהודי של מדינת ישראל. שמירה על הזהות היהודית! דע מאין באת ולאן אתה תשוב!  ארץ ישראל שייכת לעם ישראל והיא קיימת בזכות השמירה על תורת ישראל ואהבת ישראל. מסייע למניעת התבוללות של בנות ישראל, מפגין שנים רבות לשמירה על צביונה של מדינה ישראל ועל כל חלק ממדינת ישראל. פעיל בשומרי הארץ ובמשמר השכונות. סומך ואוהב את חברי לכנסת ומצפה שגם הם פועלים באותו קו תוך שמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ויחד עם זאת לא משאיר את כל המלאכה רק להם. ממשיכים לפעול ב”ה ביתר שאת וביתר עוז.

אתה איש עוצמה יהודית. רצתה בבחירות במסגרת המפלגה אך לבסוף לא נכנסת לכנסת אייך ההרגשה?

30 שנה אני איש “עוצמה יהודית”, חי ונושם את עוצמה יהודית! מאמין במצע של המפלגה ובמנהיגים שלה. תמיד תמכתי והייתי חלק פעיל בתוך המפלגה השומרת על צביונה היהודי של מדינת ישראל. נכון שלא נכנסתי לכנסת ה 25 ואני עדיין מועמד ראוי במידה ויהיו שינויים כלשהם. הכל דינמי ואין לדעת מה יילד יום. וגם אם לא אכנס אני ממשיך את הפעילות שלי וה “אני מאמין” שלי נשאר קבוע ויציב גם כשאני לא נוכח במשכן הכנסת. סומך על השר איתמר בן גביר שמנהיג את המפלגה ביד רמה ובחשיבה יומיומית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – נמצא בעימות חריף במספר זירות מבית ומחוץ ,כשאתם בארבע עניים מה אתה אומר לו?

מחזקים את ידו, “חזק ואמץ”, אכן הזירות לא תמיד פשוטות ולעיתים צריכים למצוא איזון כלשהו אבל השר לביטחון לאומי יודע היטב למה נבחר ומי בחר בו ומה האחריות שלו כלפי כל אזרחי מדינת ישראל ושמירה על ביטחונם האישי. אני מכיר את השר איתמר שנים רבות, סמוך ובטוח שעושה את שליחותו נאמנה מתוך תורת ישראל , אהבת עם ישראל וארץ ישראל. וגם אם יש חילוקי דעות הכל מונח על השולחן, יש הקשבה, חשיבה, התייעצויות כמו שמאפיין אותנו כבני אדם החיים במדינה דמוקרטית.

הבחירות המוניצפאליות בפתח האם יש מצב שנראה אותך רץ בעיר ?

אכן כן! בעז”ה רץ בבחירות המוניציפאליות מטעם מפלגת “עוצמה יהודית” ומקווה לסייע להנהיג ולהוביל את העיר האיכותית שלנו, חריש,  תוך המגוון האנושי המדהים שיש בה והשילובים המעניינים. יש עם מי לעבוד ועם מי לקדם תהליכים ויש דברים הדורשים חשיבה מחודשת.

מה חסר לך בעיר

בתי כנסת, מקוואות, מקומות עבודה וחנויות נוספות כולל רשתות מזון גדולות כמו “אושר עד” או “יוחננוף”. מקומות לבילוי והווי משפחתי כמו באולינג וכדמ’

אני מתפלל בבית כנסת

אוהב לפגוש את ההון האנושי בחריש ולכן משתדל להתפלל כל פעם בבית כנסת אחר. יש לנו את הקרוון של השכונה ליד פארק המועצה “לשכנו תדרשו” לרוב אני שם.

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותי

משה…. נו… מה קורה עם הכנסת? אתה נכנס? אתה יכול לסייע ב…..תאמר לאיתמר…. וכן על זו הדרך.

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לו ש…

ישבתי ואמשיך לשבת לשיחות עם ראש העיר ואדגיש בפניו שיש לנו עיר מדהימה והון אנושי מגוון ואיכותי ונשוחח על מה צריך לשמר, לשפר, לקדם ולייעל תוך שמירה על צביונה היהודי של העיר מתוך תורת ישראל, עם ישראל ואהבת ישראל.

ממה אתה מתפרנס היום?

עובד בחברת ג’י הנדסה, פרויקטים של בנייה.

 

 

 

 

מרחבי האתר
חדשות חריש

“הגיע הזמן לקו ישיר מחריש” הקטסטרופה בתחבורה הציבורית נמשכת

מזה תקופה ארוכה עם הגידול הטבעי של הציבור החרדי בחריש, נאנקים כמדי שבוע משפחות ותושבי העיר מהציבור החרדי מפעילות תחבורה ציבורית כושלת, בעיקר בנסיעות הבין עירוניות לכיוון ירושלים ובני ברק.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן